2013-10-16

Äntligen höst!

Sitter i soffan (!) och myser. Ingefärsthé, levande ljus och en efterlängtad bok i handen. Äntligen - hösten är här på riktigt! Mörkret, kylan och de gulröda löven har tagit över...

Det har varit en helt fantastiskt vacker höst. Obeskrivligt vacker, varm, solig, sensommarlik. Men, det är med viss lättnad som jag kryper upp i soffan. Boostar immunförsvaret med egenpressad juice och oändliga muggar med grönt thé! Bokhögen av böcker som väntar på att bli lästa har vuxit sig meterhög. Suget efter att gå på styrkepass på gymmet har vuxit sig stark och rotfrukter och mustiga grytor puttrar på spisen. Äntligen! Frid, lugn och ro, egentid! Tid att bara vara... en nystart, på mitt eget sätt.

Såg häromdagen på Åhléns att julpyntet börjar säljas och funderar på fullaste allvar att låta november vara månaden då jag inte sätter min fot i någon endaste butik. Jag vill hålla fast vid höstkänslan, mysigheten, frudfullheten. Julen har sin tid, en tid som ännu inte är kommen...åtminstone inte i min värld.

No comments: