2010-06-06

Nedräkning: 12 dagar kvar till Vätternrundan

Cyklade mil: Färre än 30 på racern, drygt 100 totalt
Antal vurpor: 4, inga benbrott men många skrapsår och blåmärken

Trasiga slangar: 3 st på 1 dag (slå det om ni kan)

Söndagscyklingen slutade i katastrof, vilket hela min cykelkarriär verkar göra. Men som Mamma sade: "Det där med att cykla har ju aldrig riktigt varit din grej". Och kanske har hon rätt. Dagen startade med att jag lyckades knäcka själva ventilen till framdäckets slang, men med teknisk hjälp av "Depå-Leif" fick vi nya slangen på plats. Vi hann cykla ca 1 h till Jörlanda, när jag tog ett kullerstenshål med vassa kanter och fick punktering på båda däcken. Depå-Leif fick rycka ut med bilen och rädda mig!

Resten av dagen fick jag ta emot tveksamma kommentarer från Jonathan, hans föräldrar och Teddy om jag verkligen bör cykla Vätternrundan, så slutsatsen är nog att det bara är jag som fortfarande tror på mig. "Go me"!!

No comments: