2013-09-08

Stockholm i mitt hjärta

Så var ännu en fantastisk helg hos min lika fantastiska syster i den vackra huvudstaden till ända. Jag älskar Stockholm, hur vattnet bryter av stadsdelarna, alla häftiga juicebarer, caféer och mysiga gröna oaser. För varje besök får jag någon ny favorit..

Denna gång var målet att med Kubbklubben (eller Knubbklubben, Snorkråkorna eller Klubbklubben - kärt barn har många namn) genomföra vårt första gemensamma lopp.. Tjejmilen, utan officiell tidtagning, bara för att det ska vara roligt och kravlöst att springa.

Min syster sprang sitt livs andra mil, förkyld och i stekande sol, och genomförde den med bravur. Glatt påhejad av en överdrivet peppande lillasyster (jag) som inte lämnade hennes sida...

Resten av helgen fyllde vi med god mat, champagne, efter-loppet-fika i gröngräset i Rosendahl och ett besök i Lorna Jane-butiken där det shoppades nya träningskläder för att krydda höstens träningspasd. För mig blev det ett orange linne och ett par urläckra tights med snygga färgglada detaljer... Innan tåget avnjöt vi en supermumsig juice från Juiceverket och som matsäck blev det en hälsosam mättande wrap från Blueberry! 2 nya favoriter för mig!!

Längtar redan till nästa Kubbklubbslopp, vilket det blir återstår att se...

No comments: