2011-10-06

Raindrops keep falling on my head

När jag för något år sedan ombord ett krigsfartyg i Adenviken blev tillfrågad vad jag saknade mest med Sverige, så svarade jag Jonathan, och därefter hösten. Och i en bildpresentation hem till Sverige skickades just detta budskap, att Johanna hos saknar hösten mest av allt...

Nu, ett år senare och något visare, förstår jag inte alls vad jag längtade efter. Jonathan, som är i Afrika (
läs mer om hans äventyr) längtar jag fortfarande otroligt mycket efter. Men, när regndropparna faller tunga utanför fönstret dag efter dag, det är ruggigt grått och mörkt dygnet runt och kalla höstvindar viner, då undrar jag vad jag längtade till? Någon illusion av en fantasiskt färgsprakande solig höst, med svampplockning och långa promenader kanske. Men i ärlighetens namn? Har hösten någonsin varit sådan, mer än några stackars dagar om året.

Försökte skapa lite höstkänsla i min blogg; bara för sakens skull, så det blir en fin höst någonstans.

No comments: