2007-04-22

I händelsernas centrum...

Mycket har hänt den senaste veckan, bjuder på en kort resumé av höjdpunkterna:

ELLEN, min älskade vän och före detta sambo kom på besök över helgen. Tillsammans njöt vi av picknick vid slottet, en långpromenad runt Stensö, glass i solskenet, fotovisningskväll och en eftermiddag på Äventyrsbadet... Saknar dig redan vännen!

På lördagskvällen provade vi Karlskronas uteliv, då vi besökte våra klasskompisar där och rockade loss på utestället Nivå. Riktigt trevligt med lite miljöombyte, men tyvärr fick vi tre horribla timmars sömn i ett iskallt rum på en luftmadrass utan luft (proppen låg kvar i mitt rum i Kalmar). Behöver jag säga att jag var lite seg dagen efter...?! På vägen dit fick jag äran att smaka på hamburgare från Max. Det var den långsammaste Drive in-betjäningen jag någonsin skådat, men hamburgarna höll riktigt hög klass (bättre än jobbets, om jag skall vara ärlig)!

Helgen har annars gått i gospelns tecken, då vi sjungit med Högskolans gospelkör i många timmar. Ikväll medverkade vi i en studentgudstjänst, som var riktigt fin och stämningsfull. Vi sjöng sju stycken fantastiska låtar av blandad karaktär, allt från riviga toner till traditionella negro spirituals... Så nu lever jag på gospelenergi hela den kommande veckan i väntan på att SysterYster kommer på besök.

Kärlek, Johanna

No comments: