2007-04-02

Aprilskämt?!

Solen skiner på en klarblå himmel och man börjar faktiskt bli riktigt bortskämd vad gäller vackert väder vid det här laget!

Helgen har varit händelserik och schemat har varit fullsmockat. Delar som vanligt höjdpunkterna. Fredagskvällen blev riktigt somrig; vi började med grillning ute i skogen -vilket jag missförstod totalt vilket resulterade i att jag hamnade med klänning och högklackat vid lägerelden... Johan, allas vår mästerkock, hade gjort riktigt smaskiga grillspett. Därefter åkte vi taxi (pga. mitt hopplöst blödande skoskav) till Kalmarsalen där vi avnjöt Björn Kjellmans fantastiska skådespel i föreställningen "Jag är min egen fru". Vi vart tagna av hans gestaltande och kände oss riktigt kulturella. Därefter rundade vi av kvällen hemma hos Viktor, halvsovandes med Borat och pannkakor med glass och hallonsylt.

Ingen blåste mig rejält på första april, men däremot genomförde några tappra (läs: jag Annelie och Viktor) den deal som vi för någon månad sedan gjorde om att bada första april. Vi promenerade ut till en brygga vid Hopptornet där vi efter viss tvekan skuttade i det milt tempererade vattnet (6-gradigt). Kan kanske inte skryta med att vi låg i länge och plaskade - men det räknas garanterat som årets första bad. Annelie blev så tagen av vårbadandet att hon föreslog att vi borde göra tradition av detta. Vi får väl se hur det blir med det...

På onsdag tar jag tåget upp till Mora för att fira påsk med familjen i vår stuga i fjällen... LÄNGTAR!

Kärlek, Johanna

2 comments:

Moster Linda said...

Hoppas att du får en skön vecka i Sälen med familjen! Hälsa alla!
Kramar, Linda

hj-testar-e-blogger said...

Nämen!
Robbelibobban (numera känd som "Matildas Robban") tipsade mig om din blogg! Ska bli spännande att läsa om studierna i Kalmar. Kämpa på! Ser fram emot att träffa dig någon gång!
/Hjalmar från Kalmar